Adres:

İstanbul Ofis: Fulya Mh. Mehmetçik Cd. No:86/A, Şişli/İstanbul

Bursa Ofis: Konak Mh. Eğitimciler Cd. No:15, Nilüfer / BURSA

Telefon:

0542 147 26 88

Amazon, satıcıların ve küçük işletmelerin başarılarını sağlamak için güçlü yapay zeka araçlarını kullanıma sunuyor.

Üretken AI, neslimizin en dönüştürücü teknolojilerinden biridir. Tarihimiz boyunca Amazon, Amazon müşteri deneyimini iyileştirmek, satıcıların başarısını desteklemek, üretkenliği en üst düzeye çıkarmak ve insanlığın en zorlu sorunlarından bazılarıyla mücadele etmek için AI ve makine öğreniminin geliştirilmesine ve dağıtımına yoğun bir şekilde odaklanmıştır. Üretken AI, AI çalışmalarımızın bir sonraki aşamasını işaret ederek yakın zamana kadar mümkün olmayan şekillerde inovasyona olanak tanır.

Birçoğu küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşan Amazon satıcıları, tedarik zincirlerini denetleme, envanteri yönetme, satışları tahmin etme, marka bilinirliği oluşturma ve çok daha fazlası dahil olmak üzere karmaşık operasyonları yönetiyor. Amazon, üretken AI ile bu çabaları kolaylaştırıyor ve satıcılara müşterileri memnun eden daha da inanılmaz ürünler icat etmeye odaklanmaları için daha fazla zaman veriyor.
Amazon bugün, satıcıların işlerini kolaylaştıran ve Amazon mağazasında satış deneyimlerini geliştiren birkaç yeni jenerasyon AI destekli aracın lansmanıyla bu taahhüdü derinleştiriyor. İşte yenilikler;

1. Project Amelia her satıcı için kişiselleştirilmiş bir Amazon satış uzmanı ekler.

Mobil cihazda Amelia satıcı asistanıyla yapılan görüşmeler.
Amazon bugün, ABD merkezli satıcıların ilk grubuna beta olarak Project Amelia kod adlı üretken bir yapay zeka asistanı yayınladı . Project Amelia, bir satıcının benzersiz işini anlayan ve satıcıların gelişmesine yardımcı olmak için kişiselleştirilmiş öneriler, içgörüler ve bilgiler sağlayan kişisel bir Amazon satış uzmanı sunuyor.
Project Amelia geliştikçe, yakında iş fırsatlarını tanıyabilecek ve sorunları teşhis edebilecek, gelirin nasıl artırılacağı, envanterin nasıl optimize edileceği ve temel sorunların nasıl çözüleceği konusunda temel içgörüler geliştirebilecek ve bazı durumlarda bir satıcı adına işlem yapmayı bile teklif edecek. Satıcılar basitçe “İşletmem nasıl gidiyor?” gibi sorular sorabilir ve Project Amelia satış ve iş ölçümlerine anında ve güvenli erişim sağlayacak, eğilimleri karşılaştıracak ve rehberlik sağlayacaktır.
Seller Central’daki herhangi bir sayfadan her zaman erişilebilen Project Amelia, strateji sorularını ele almaya ve her satıcının iş ihtiyaçlarına göre uyarlanmış benzersiz içgörüler sağlamaya hazırdır.

2. Daha fazla ürünü müşterilerin önüne daha hızlı ulaştırmak için üretken AI ürün listeleme yeteneklerinin genişletilmesi.

Ahşap masanın üzerinde Amazon satıcı ürün listeleme sayfasını gösteren dizüstü bilgisayar
Amazon, 2023 yılında, üretici yapay zeka alanındaki en son gelişmelerden yararlanarak, satıcıların yüksek kaliteli ürün listeleri oluşturması ve yönetmesi için gereken zamanı ve çabayı önemli ölçüde azaltmaya başladı.
Satıcıların yalnızca kısa bir açıklama, kendi marka web sitelerinden bir URL girmesi veya yalnızca bir ürün resmi sağlaması yeterlidir ve üretici yapay zeka, müşterileri etkileyen ve satışları artırmaya yardımcı olan yüksek kaliteli, kapsamlı ürün listeleri oluşturur.
Dünya çapında 400.000’den fazla satıcı halihazırda Amazon’un üretici yapay zeka ürün listeleme araçlarını kullandı ve bu yılın ilerleyen dönemlerinde, satıcıların aynı anda birden fazla liste oluşturmasına yardımcı olmak için yapay zekadan yararlanarak bu yetenekleri genişleteceğiz. Yeni toplu listeleme iş akışında, satıcılar seyrek bir listeleme ayrıntıları kümesi içeren bir elektronik tablo yükleyebilir ve Amazon’un üretici yapay zekasının aynı anda birden fazla listeleme için zengin başlıklar, madde işaretleri ve açıklamalar oluşturmasına izin verebilir. Bu yetenekler, satıcıların son derece optimize edilmiş ayrıntı sayfaları oluşturmasına ve ürünlerinin daha önce hiç olmadığı kadar hızlı bir şekilde müşterilere ulaşmasına yardımcı olacaktır.

3. A+ İçerik, müşterileri çeken marka hikayelerini otomatik olarak oluşturur

Ürün görselleri ve açıklamaları için AI içerik oluşturma arayüzü
Amazon’daki markalar, ürün ayrıntı sayfalarında zengin resimli karusel ve karşılaştırma tabloları gibi özel içerikler geliştirebiliyor. A+ İçerik olarak adlandırılan bu içerik, benzersiz değer tekliflerini ve marka hikayelerini müşterilere daha iyi iletmelerini sağlıyor. A+ İçerik, satıcılar için %20’ye kadar satış artışı sağlayabilir, ancak tarihsel olarak, bu tür yüksek kaliteli içerik oluşturmak çok fazla zaman ve kaynak gerektirebilir: fotoğraf çekimleri, taslak oluşturma, tasarım, test etme, yineleme vb. Artık markalar, ürün ayrıntı sayfalarını kolayca geliştirmek, daha ilgi çekici ve bilgilendirici listeler oluşturmak ve ürünlerini öne çıkaran büyüleyici ve otantik yaşam tarzı görüntüleri üretmek için yeni üretken AI yeteneklerini kullanarak A+ İçeriklerinin üretimini kolaylaştırabilir.
Amazon, bu güçlü yeni AI yetenekleriyle markaların, “kaliteli deri” veya “her durum için çok yönlü” gibi vurgulamak istedikleri birkaç tanımlayıcı ürün terimini girerek markalarının özünü yakalamalarını sağlıyor ve araç, ürünün benzersiz niteliklerini vurgulayan zengin bir anlatı içeriği üretecek. Satıcılar, ürünlerinin bir görüntüsünü yükleyerek, ürünlerini canlandıran ve marka kimliklerini daha etkili bir şekilde sergileyen ilgi çekici arka plan görüntüleri ve sahneler de üretebilirler. Bu yeni içerik oluşturma çözümleriyle, yüksek kaliteli marka temalı görüntüler ve mesajlar oluşturmak için şirket içi yeteneklere veya ajans desteğine sahip olmayan daha küçük markalar bile artık müşterilerle yankı uyandıran ve marka bilinirliğini artıran etkili içerikleri kolayca geliştirebilir.
Bu ücretsiz üretken yapay zeka aracı bugün itibarıyla ABD’deki marka sahiplerinin kullanımına sunuldu ve yıl sonuna kadar daha fazla ülkede kullanıma sunulacak.

4. Müşteriler için ürün önerilerini ve açıklamalarını kişiselleştirme

Telefonda açık Amazon uygulaması, Amazon'un güçlü yapay zekasının kişiselleştirilmiş alışveriş deneyiminizi nasıl düzenlediğini gösteriyor
Amazon , web sitemizde ve alışveriş uygulamamızda ürün önerileri kategorilerini ve ürün açıklamalarını kişiselleştirmek için üretken yapay zeka ile yenilik yapıyor . Bir müşterinin alışveriş aktivitesine dayanarak Amazon, ana sayfamızda ve alışveriş yolculuğu boyunca kişiselleştirilmiş öneriler kategorileri oluşturmak ve ayrıca bireysel müşteriler için daha alakalı kişiselleştirilmiş ürün açıklamaları sağlamak için müşterilerin tercihlerini inceler. Örneğin, müşterilere “Bunun gibi daha fazlası” sunmak yerine, bir müşterinin alışveriş aktivitesine dayalı olarak “Anneler Günü için zamanında hediye kutuları” veya “Körling oyununuzu geliştirmek için harika fırsatlar” gibi daha spesifik öneriler sunuyoruz . Veya bir müşteri düzenli olarak glütensiz ürünler arıyorsa, müşterinin ihtiyaçlarını karşılayan en iyi ürünü bulmasına yardımcı olmak için ilgili ürün açıklamasına “glütensiz” terimi eklenebilir. Bu geliştirme, sınırlı ekran alanına sahip mobil cihazlarda alışveriş yapanlar için özellikle yararlıdır ve satıcıların ürünlerini doğru müşterilere daha etkili bir şekilde ulaştırmasına yardımcı olur.

5. Satıcılar, son derece ilgi çekici video reklamları oluşturmak için üretken yapay zekadan yararlanabilirler

Sahilde serilmiş bir battaniyenin üzerine yerleştirilmiş bir hoparlör. Arka planda deniz kıyısı var.
“Bir resim bin kelimeye bedelse, bir video ne kadar eder?” Video reklamları oluşturmak, müşterilerle bağlantı kurmanın ve etkileşim kurmanın etkili bir yoludur. Bu nedenle Amazon bugün, reklam araçlarımızı kullanan satıcıların dakikalar içinde ve ek bir maliyet olmadan görsel açıdan zengin video içeriği oluşturmasını sağlayan yeni bir jeneratif AI destekli araç olan Video Generator’ı duyurdu . Tek bir ürün görseli kullanan Video Generator, bir ürünün özelliklerini sergileyen özel, AI tarafından oluşturulmuş videoları anında oluşturur. Bu videolar, Amazon’un benzersiz perakende içgörülerinden yararlanarak bir ürün hikayesini müşteriler için alakalı şekillerde canlı bir şekilde canlandırır. Artık satıcılar, alışveriş yapanlara daha ilgi çekici ve bilgilendirici bir reklam deneyimi sunarken yaratıcılıklarının sınırlarını yeniden hayal edebilecekler.

Uzun vadeli satıcı başarısı oluşturmak için sınıfının en iyisi AI altyapısından yararlanın

Bir trenium çipinin fotoğrafı.
Amazon Bedrock dahil olmak üzere Amazon Web Services’ın (AWS) üretken AI yetenekleri olmadan bu ilerlemelerin hiçbiri mümkün olmazdı. Temel Modeller (FMS), üretken AI’nın yapı taşlarıdır ve Bedrock’un tamamen yönetilen hizmeti, bu muhteşem üretken AI tabanlı çözümleri oluşturmanın bir parçası olarak önde gelen FM’lerden yararlanmayı kolaylaştırır.
Bu etkili yeni araçlar, Amazon’un bildiğimiz hemen hemen her deneyimi dönüştürmek için üretken AI’dan nasıl yararlandığının en son örnekleridir; mağazamızda satış yaparak bağımsız satıcıların gelişen işletmeler kurmasını nasıl desteklediğimiz de buna dahildir. Bu yeni tekliflerin satıcılara sağladığı yenilik ve değer konusunda çok heyecanlıyız ve Amazon’un satış ortaklarının başarısını daha da artırmak için ek, yenilikçi AI araçları geliştirmeye devam edeceğiz.
Kaynak: https://www.aboutamazon.com/news/innovation-at-amazon/amazon-generative-ai-seller-growth-shopping-experience