Black Friday döneminde, dünya genelinde 70,9 milyar dolarlık satış hacmine ulaşıldı.
Black Friday, perakendecilerin ve tüketicilerin gözünde önemli bir alışveriş etkinliği olarak kabul ediliyor. Hatta kasım ayları genellikle yılın en yoğun satış dönemlerinden biri olarak biliniyor.
Bu sene, Black Friday’de dünya genelinde 70,9 milyar dolarlık satış hacmine ulaşıldı. Black Friday, özellikle ABD’de online alışverişlerde rekor seviyede satışlarla karşılandı. Ülke genelinde toplamda 9,8 milyar dolarlık bir alışveriş gerçekleşti. Bu artışın arkasında, derin indirimlerin yoğunluğu ve özellikle esnek ödeme seçenekleri oldu. Satışlar geçen yıla kıyasla yüzde 7,5 artış gösterdi. Şükran Günü’nde elde edilen rakamları ve büyüme oranlarını aştı.
Salesforce, özellikle perşembe günü ABD’de yapılan alışverişler 5,6 milyar doları buldu. Bu rakam, mobil cihazlar üzerinden gerçekleşen alışveriş trafiğinin yüzde 79‘u oluşturdu.
Bu sene ABD’de Black Friday’in online satış performansı oldukça şaşırttı. Çünkü enflasyonun yüzde 3’ün biraz üzerinde olduğu ve ekonomik belirsizliklerle boğuşan ülkede Black Friday tüketiciler üzerinde hala etkili olmaya devam ediyor. Bunun nedeni “şimdi satın al, sonra öde” gibi esnek ödeme seçeneklerinin popülerliğinin artması olarak gösteriliyor.
Bu yıl, genel perakende sektöründe yaşanan yavaş büyümeye rağmen Black Friday satışları, tatil sezonunda beklenmedik bir canlılık getirdi. Önceki çeyreğe kıyasla perakende satışları sadece yüzde 2,3 artış gösterirken, e-ticaret ise yüzde 15’lik pazar payıyla daha hızlı büyümeye devam etti. Geçen çeyrekte yüzde 7 civarında bir büyüme kaydetti. ABD’de geçen yıla göre yüzde 72 artış gösterdi. Bu dönemde bu ödemelerden elde edilen gelir 79 milyon dolar arttı.