Dünya Çapında Satış Ortağı Hizmetleri Başkan Yardımcısı Dharmesh Mehta tarafından yazıldı.
Dördüncü yıllık raporumuz, sahteciliği sıfıra indirmeye yardımcı olan dört temel alanı vurguluyor.
Yaklaşık otuz yıl önce Amazon, insanların mümkün olan en geniş yelpazedeki güvenli ve orijinal ürünleri keşfedip satın alabileceği, dünyanın en müşteri odaklı şirketi olmak üzere yola çıktı. Bir müşteri mağazamızda bir satın alma işlemi gerçekleştirdiğinde, ürün ister Amazon Retail tarafından ister milyonlarca bağımsız satıcıdan biri tarafından satılıyor olsun, orijinal bir ürün alacağına güvenir . İşletmeler mağazamızda satış yapmayı seçtiğinde, kötü aktörlerle rekabetten uzak, harika bir satış deneyimi sunacağımıza güveniyorlar. Müşteri güvenini kazanmanın zor, kaybetmenin kolay olduğunu biliyoruz; bu nedenle müşterilerimiz ve satış ortaklarımız adına kurduğumuz ilişkilerin ve yaptığımız yeniliklerin temelinde güven yer alır.
Amazon 2023’te 1,2 milyar dolardan fazla yatırım yaptı ve müşterileri, markaları, satış ortaklarını ve mağazamızı sahteciliğe, sahtekarlığa ve diğer etkenlere karşı korumaya kendini adamış makine öğrenimi bilim insanları, yazılım geliştiricileri ve uzman araştırmacılar da dahil olmak üzere 15.000’den fazla kişiyi istihdam etti. istismar biçimleri.
Marka koruma stratejimizin başarısı dört temel alana odaklanmaya devam ediyor: 1) mağazamızı korumaya yönelik güçlü ve son derece etkili proaktif çabalar, 2) hak sahiplerinin markalarını daha iyi korumak için bizimle ortaklık kurmalarına olanak tanıyan sektör lideri araçlar, 3) ilerlemeler kötü aktörlerin sorumlu tutulması ve 4) müşteri korumasının ve eğitiminin iyileştirilmesi. Bu uzun yıllar süren bir yolculuktu ve sahteciliği durdurma konusunda büyük başarı elde etmeye devam ettik.
2. Mağazamızda satışa sunulan ürün sayısı artmaya devam ederken, markaların yaptığı geçerli ihlal bildirimlerinin sayısı azaldı. Yeni ve ortaya çıkan kötü oyuncu taktiklerinin önünde kalmak için yapay zekadaki en son gelişmelerden yararlanan otomatik marka korumalarımızda yenilik yapmaya ve iyileştirmeye devam ediyoruz. Bu gelişmiş makine öğrenimi modelleri, müşterileri ve markaları korumak için Marka Tesciline kayıtlı markalar tarafından sağlanan veriler de dahil olmak üzere binlerce sinyali kullanır. 2023 yılında ekibimiz, logolara ilişkin karmaşık görsel fikri mülkiyet ihlallerini doğru bir şekilde tespit etme yeteneğimizi geliştirmek de dahil olmak üzere birçok farklı ihlal türünü sistematik olarak tespit etmek için bilgisayarlı görme ve büyük dil modellerindeki önemli ilerlemeler dahil olmak üzere çeşitli gelişmiş makine öğrenimi modellerini kullandı. şekiller ve desenler. Bu ilerlemeler, karmaşık tekrarlayan görevleri geniş ölçekte verimli ve hassas bir şekilde ele almamıza olanak tanıyor. 2020 yılından bu yana mağazamızda satışa sunulan ürün sayısı önemli ölçüde artarken, markaların gönderdiği toplam geçerli ihlal bildirimlerinde %30’dan fazla azalma gördük.
3. Dünyanın her yerindeki markalar ve kolluk kuvvetleriyle ortaklaşa çalışarak, daha fazla kötü aktörü başarılı bir şekilde sorumlu tutmaya devam ediyoruz; onların bizim ve diğer perakendecilerin mağazalarını kötüye kullanmalarını engelliyoruz. Sahte kuruluşları belirleme ve ortadan kaldırma çabalarımız işe yarıyor ve olumlu, küresel bir etki yaratıyor. Amazon’un Sahte Suçlar Birimi, 2020’deki lansmanından bu yana, davalar ve adli makamlara suç duyurusu yoluyla 21.000’den fazla kötü niyetli kişiyi takip etti. 2023 yılında dünya çapında 7 milyondan fazla sahte ürünü tespit ettik, ele geçirdik ve uygun şekilde imha ettik; böylece bu ürünlerin müşterilere zarar vermesini veya perakende tedarik zincirinin başka yerlerinde yeniden satılmasını önledik. Sahte ürünlerin imhasına ek olarak, 2023 yılında Amazon, markalar ve Çin kolluk kuvvetleriyle sınır ötesi sahteciliğe karşı işbirliğini güçlendirdi ve bu, 100’den fazla kötü niyetli kişinin tespit edilip sorgulanmak üzere gözaltına alındığı 50’den fazla başarılı baskın eylemiyle sonuçlandı. bunların çoğu sahte ürünlerin üreticisi, tedarikçisi veya üst dağıtıcısıdır. Bu işbirliği, para cezaları ve hapis cezaları da dahil olmak üzere çok sayıda cezai mahkumiyetle sonuçlandı.
4. Tüketicileri sahte ürün satın alma tehlikesi konusunda eğitmek için sektör uzmanları ve derneklerle birlikte çalışıyoruz. Tüketicileri taklit ürünlerin riskleri konusunda eğitmenin öneminin farkındayız ve bunu yapmanın yollarını araştırmaya devam ediyoruz.
Örneğin Amazon, Uluslararası Ticari Marka Birliği ve DECA ortaklığıyla Unreal Campaign Challenge’ı başlattı. Yarışmada öğrencilerden sahte ürün satın almanın tehlikeleri hakkında kamu hizmeti duyurusu olan 60 saniyelik bir video hazırlamaları istendi. Unreal Campaign Challenge, 177.000’den fazla küresel DECA üyesine ulaştı ve kazananlar, DECA’nın yıllık Uluslararası Kariyer Geliştirme Konferansında 22.000 öğrencinin önünde belirlendi.